Hälsa-resan 2020

Missa inte Hälsa–Resan 18-19 oktober!

Välkommen på Hälsa-resan! Under ett dygn till sjöss tar vi ett helhetsgrepp på hälsa och en hälsosam livsstil. Vi abonnerar hela Viking line Cinderella och njuter av ett dygn till havs i hälsans tecken. Ombord samlar vi de mest inspirerande föreläsarna, träningsinstruktörerna, författarna och företagen.

Det blir ett fullspäckat program där du väljer ut det som passar dig bäst.

Ta chansen att träffa likasinnade och bli inspirerad och peppad tillsammans på vår unika hälsoresa!

Vi följer utvecklingen av COVID-19 och vi följer givetvis myndigheternas rekommendationer vad gäller evenemang och folksamlingar. I nuläget ser vi fram emot sommaren och hösten 2020 där vi kommer ta rätt åtgärder för att kunna samlas på ett säkert sätt under våra evenemang.

• Resa med Viking line Cinderella Stockholm - Mariehamn ToR
• Boende - del i dubbelrum
• Hela vårt inspirerande program
   - Föreläsningar
   - Träningspass
- Workshops
• Middagsbuffé med valfri dryck
• Stor frukostbuffé
• Lyxig lunch
• Taxfree ombord

Båten lämnar Stockholm kl. 18.00 och är åter i hamn ca. kl. 15.30 dagen efter

Uppge bokningskod: HALSA Pris: från 1 334 sek

 
Image
 

Sponsorer 2020

Hälsa på sociala medier

Facebook

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

3 timmar sedan

HÄLSA

Äntligen börjar ljuset komma tillbaka! 😍🌾 För många kan våren dock vara en ångestfylld tid. Visste du att uppemot 10% av befolkningen lider av s.k. årstidsbunden depression? Man drabbas antingen på hösten, vintern eller våren, och det tros bero på att den biologiska klockan hamnat i otakt. För dig som lider av detta, eller för dig som helt enkelt bara vill maximera vårnjutningen, ger vi följande 6 tips:

---

☀ Exponera dig för så mycket solljus som möjligt. Inget hjälper dig att balansera din biologiska klocka lika mycket som solljus gör! Ta en promenad varje morgon om du kan eller, om du t.ex. har ett kontorsjobb, varje lunch. Prioritera helst en tur till skogen eller havet – naturen är trots allt en enda stor energikälla.

☀ Ta ett D-vitaminprov. Vitaminet, som egentligen är ett hormon, kan lätt tömmas efter vintern. Det finns bra tillskott att köpa för att fylla på depåerna.

☀ Inhandla en mörk ögonbindel för att undvika det första morgonljuset som kan väcka dig alldeles för tidigt. Det bästa är såklart om du har mörkläggande gardiner.

☀ Träna regelbundet. Det är idag välkänt att regelbunden motion är bland det bästa du kan göra för din psykiska hälsa. Träning utsöndrar endorfiner som ger oss en välbehagskänsla och dessutom skapar träning en sköld mot stress.

☀ Ät en balanserad kost och begränsa ditt intag av alkohol.

☀ Våga ta professionell hjälp. Om du tror att du lider av årstidsbunden depression, ta hjälp av en psykolog eller tereapeut. Idag erbjuder nätdoktortjänster som t.ex. Kry och Min Doktor distansbehandling för årstidsbunden depression. 💛

---

Hur känner du över att ljuset börjar komma tillbaka? 😊

---

ℹ: Psykologguiden, Kry
... Visa merVisa mindre

Äntligen börjar ljuset komma tillbaka! 😍🌾 För många kan våren dock vara en ångestfylld tid. Visste du att uppemot 10% av befolkningen lider av s.k. årstidsbunden depression? Man drabbas antingen på hösten, vintern eller våren, och det tros bero på att den biologiska klockan hamnat i otakt. För dig som lider av detta, eller för dig som helt enkelt bara vill maximera vårnjutningen, ger vi följande 6 tips:
---
☀ Exponera dig för så mycket solljus som möjligt. Inget hjälper dig att balansera din biologiska klocka lika mycket som solljus gör! Ta en promenad varje morgon om du kan eller, om du t.ex. har ett kontorsjobb, varje lunch. Prioritera helst en tur till skogen eller havet – naturen är trots allt en enda stor energikälla.
☀ Ta ett D-vitaminprov. Vitaminet, som egentligen är ett hormon, kan lätt tömmas efter vintern. Det finns bra tillskott att köpa för att fylla på depåerna.
☀ Inhandla en mörk ögonbindel för att undvika det första morgonljuset som kan väcka dig alldeles för tidigt. Det bästa är såklart om du har mörkläggande gardiner.
☀ Träna regelbundet. Det är idag välkänt att regelbunden motion är bland det bästa du kan göra för din psykiska hälsa. Träning utsöndrar endorfiner som ger oss en välbehagskänsla och dessutom skapar träning en sköld mot stress.
☀ Ät en balanserad kost och begränsa ditt intag av alkohol.
☀ Våga ta professionell hjälp. Om du tror att du lider av årstidsbunden depression, ta hjälp av en psykolog eller tereapeut. Idag erbjuder nätdoktortjänster som t.ex. Kry och Min Doktor distansbehandling för årstidsbunden depression. 💛
--- 
Hur känner du över att ljuset börjar komma tillbaka? 😊
--- 
ℹ: Psykologguiden, Kry

Kommentera på Facebook

I samband med att Corona började spridas i vårt land, köpte jag D-vit. med stark dos (5000 IE) + K2-vit. Märkte snabbt att jag blev piggare 😀

5 dagar sedan

HÄLSA

... Visa merVisa mindre

5 dagar sedan

HÄLSA

Nu finns Hälsa nr 4 i butik! 💚
* Möt bokaktuella programledaren, skådespelaren och veganen Sanna Bråding.
* 10 steg till lycka – du får psykologens bästa råd för att kunna välja glädje.
* Läkaren Rangan Chatterjee: så får du stressbalans i livet!
* Få koll på elektrolyterna – supermineralerna alla pratar om.
* Så stoppar du suget efter 5 vanliga "cravings", från pommes frites till godis.
* Därför får du fastare och slätare hy av vitamin B3.
Och mycket mer...
... Visa merVisa mindre

Nu finns Hälsa nr 4 i butik! 💚
* Möt bokaktuella programledaren, skådespelaren och veganen Sanna Bråding.
* 10 steg till lycka – du får psykologens bästa råd för att kunna välja glädje.
* Läkaren Rangan Chatterjee: så får du stressbalans i livet!
* Få koll på elektrolyterna – supermineralerna alla pratar om.
* Så stoppar du suget efter 5 vanliga cravings, från pommes frites till godis.
* Därför får du fastare och slätare hy av vitamin B3.
Och mycket mer...
Load more

Instagram

Äntligen börjar ljuset komma tillbaka! 😍🌾 För många kan våren dock vara en ångestfylld tid. Visste du att uppemot 10% av befolkningen lider av s.k. årstidsbunden depression? Man drabbas antingen på hösten, vintern eller våren, och det tros bero på att den biologiska klockan hamnat i otakt. För dig som lider av detta, eller för dig som helt enkelt bara vill maximera vårnjutningen, ger vi följande 6 tips:
.
☀ Exponera dig för så mycket solljus som möjligt. Inget hjälper dig att balansera din biologiska klocka lika mycket som solljus gör! Ta en promenad varje morgon om du kan eller, om du t.ex. har ett kontorsjobb, varje lunch. Prioritera helst en tur till skogen eller havet – naturen är trots allt en enda stor energikälla.
.
☀ Ta ett D-vitaminprov. Vitaminet, som egentligen är ett hormon, kan lätt tömmas efter vintern. Det finns bra tillskott att köpa för att fylla på depåerna.
.
☀ Inhandla en mörk ögonbindel för att undvika det första morgonljuset som kan väcka dig alldeles för tidigt. Det bästa är såklart om du har mörkläggande gardiner.
.
☀ Träna regelbundet. Det är idag välkänt att regelbunden motion är bland det bästa du kan göra för din psykiska hälsa. Träning utsöndrar endorfiner som ger oss en välbehagskänsla och dessutom skapar träning en sköld mot stress.
.
☀ Ät en balanserad kost och begränsa ditt intag av alkohol.
.
☀ Våga ta professionell hjälp. Om du tror att du lider av årstidsbunden depression, ta hjälp av en psykolog eller tereapeut. Idag erbjuder nätdoktortjänster som t.ex. Kry och Min Doktor distansbehandling för årstidsbunden depression. 💛
.
Hur känner du över att ljuset börjar komma tillbaka? 😊
.
ℹ: Psykologguiden, Kry
...

11 0

Vilken är din favorit bland gröna hud- och skönhetsprodukter? Till och med den 10 april kan du vara med och rösta fram "Årets produkt" i Organic Beauty Awards 2020 – tävlingen som lyfter fram naturlig och ekologisk hudvård. Årets vinnare får även Hälsas utmärkelse "Guldäpplet" – och du som röstar är dessutom med i utlottningen av härliga skönhetsprodukter! Missa inte detta, gå in på www.hälsa.se/tävlingar och rösta på din favoritprodukt!🍏💚
#hälsa #guldäpplet #grönskönhet
...

24 0

Nu finns Hälsa nr 4 i butik! 💚
* Möt bokaktuella programledaren, skådespelaren och veganen Sanna Bråding!
* 10 steg till lycka – du får psykologens bästa råd för att kunna välja glädje.
* Läkaren Rangan Chatterjee: så får du stressbalans i livet!
* Få koll på elektrolyterna – supermineralerna alla pratar om.
* Så tacklar du 5 vanliga "cravings", från pommes frites till godis.
* Därför får du fastare och slätare hy av vitamin B3.
Och mycket mer...💫
#hälsa
...

47 0

Trots råden om social distansering anammar vi också uppmaningen att stödja de lokala småföretagarna, kanske framför allt inom restaurangbranschen som kämpar för sin överlevnad nu. Hälsas Carolina passade på att testa en jättegod lunch från fantastiska Långbro värdshus söder om Stockholm häromdagen: ungsbakad rotselleri med aioli, svamp, bladgrönt och örtpotatispuré. 👌🏻😋🥬🥔💚
#supportyourlocals #hälsa
#vego #vegomat
...

36 1

”Det är naturligt att känna oro i tider då mycket är i gungning som nu i Corona-tider. Oron kan triggas av själva ovissheten i situationen eller av direkta konsekvenser av Corona som oro över sin egen hälsa, för en anhörig som tillhör en riskgrupp eller över sitt arbete. Samtidigt är det viktigt att vi försöker hjälpa oss själva om vi märker att oron börjat ta över våra liv.” Det säger psykolog Anna Jacobson till Hälsa. Nedan följer 4 tips från Anna som du kan pröva. 🙏🏻 (En längre intervju med Anna och fler tips hittar du på www.hälsa.se)

1. Begränsa tiden du ägnar åt att bevaka nyheter och ta till dig information, även om det är bra att ta till sig ny information. Det kan man exempelvis göra genom att bestämma sig för att bara se på nyheterna en gång per dag eller begränsa antalet tillfällen man kollar nyhetsflödet i telefonen till en gång per dag.
2. Se till att följa de riktlinjer vi får av samhället. Att följa de råd som ges kan ge en känsla av att "jag gör vad jag kan" vilket kan öka känslan av kontroll.
3. Försök skapa en rutin i vardagen, som nu kanske ser lite annorlunda ut än vanligtvis. Att skapa rutiner och ha en aktiv vardag i en ovan och oviss situation hjälper oss att skapa en känsla av sammanhang och kontroll.
4. Hjälp någon annan som behöver. Att rikta uppmärksamheten utåt och erbjuda hjälp och stöd till någon som kan behöva minskar också oro av två skäl. Dels för att uppmärksamheten riktas utåt istället för inåt mot våra orostankar. Dels för att det kan skapa känslor av meningsfullhet när vi hjälper andra.
Ta hand om er!❤️
#hälsa #oro #självhjälp #corona
...

24 0